Comunicació de primera ocupació i retorn d'avals
Aquest tràmit permet la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions.
Simultàniament s'acordara el retorn dels avals dipositats.
Requisits a complir:
Cal complir els requisits següents:
- Certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s'han efectuat d'acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l'edificació està en condicions d'ésser utilitzada.
Normativa general:
- Llei 30/1992, del 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme.
Efectes del silenci administratiu:
Transcorregut el termini previst sense que s'hagi dictat cap resolució sobre la sol·licitud presentada, aquesta s'ha d'entendre desestimada.
Normativa reguladora del silenci administratiu:
- Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de Règim Jurídic i de Procediment Administratiu de les Administracions Públiques de Catalunya.
Quan es dóna resposta:
No hi cap tipus de resposta.
Es pot regular per ordenança un control per si la comunicació no és correcta requerir una esmena.
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona interessada (promotor/a, propietari/à ria de la finca o llogater/a) o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.
Es pot sol·licitar durant tot l'any.
Cal aportar:
-
Cal aportar la documentació del llistat següent:
1. Dades identificatives de la persona interessada (fÃsica-DNI/NIE o jurÃdica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
2. Declaració responsable del promotor o titular de l'obra
3. Certificat final d'obres, subscrit pel facultatiu director de les mateixes, visat pel col·legi professional corresponent i que acrediti la data del finiment de les obres, que s'han efectuat d'acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors del mateix aprovades expressament per l'Ajuntament i les condicions imposades, i que l'edificació esta en condicions d'esser utilitzada.
4. Acreditació de la liquidació de les taxes.
5. Certificat de recepció de residus, lliurat per un gestor autoritzat.
Canals de tramitació:
-
Presencial
A les oficines municipals.