Vic i Rupit i Pruit acorden promocionar conjuntament l’artesania local per atraure turisme de qualitat

Dimecres, 9 de març de 2022 a les 00:00

L’acció és fruit del conveni signat el passat mes de setembre entre dos dels principals punts d'atracció turística de la comarca

El passat 3 de març es va celebrar la primera reunió entre l’Ajuntament de Vic i el de Rupit i Pruit després de signar el conveni de col·laboració estratègica per desenvolupar accions conjuntes que ajudin a fomentar el turisme i la promoció econòmica.

La voluntat és optimitzar les accions promocionals que fins ara s’havien portat a terme de forma individual i se’n destaca la promoció de l’artesania local de manera conjunta, en el marc d’un projecte coordinat per Osona Turisme, i la col·laboració entre els dos municipis osonencs.

El conveni, signat el passat mes de setembre entre dos dels principals punts d’atracció turística de la comarca, té una vigència de dos anys amb possibilitat de renovar-lo. L’acció bilateral ha d’ajudar a revertir positivament en el turisme dels dos municipis, contribuir a la millora del turisme a Osona, potenciar la mobilitat intercomarcal i allargar les estades. També afavoreix la creació de paquets turístics conjunts, promou l’intercanvi de suports publicitaris i d’informació promocional i turística i la posada en marxa d’accions promocionals conjuntes.

En la reunió, feta a Vic, hi van participar l'alcalde de Rupit i Pruit, Albert Marcé; la regidora de Turisme de Rupit i Pruit, Lurdes Marsal; la regidora de Turisme de Vic, Anna Alemany; la responsable de l’Oficina de Turisme de Vic, Dolors Maria Alemany, i Anna Costa, tècnica de Turisme i Cultura de l’Ajuntament de Rupit i Pruit.

Pla Estratègic per a la gestió  promoció turística de Rupit i Pruit

El 2018, l’Ajuntament de Rupit i Pruit va encarregar la realització d’un Pla Estratègic per a la gestió i promoció turística de Rupit i Pruit, fruit de la necessitat de fer una anàlisi completa de la realitat turística del municipi i definir-ne les estratègies a seguir a llarg termini.

L’estudi, que defineix les bases per a la gestió i promoció d’un model de turisme sostenible, responsable i de qualitat, ressalta la necessitat d’enfortir el posicionament territorial i crear una aliança amb Vic.

Darrera actualització: 10.03.2022 | 08:37