Rupit-Tavertet (GR 2)

Sortint de Rupit pel final del carrer del Camí de St Joan de Fàbregues o bé pel Mirador del Soler en direcció als Felips, s'inicia un primer tram de camí ascendent fins a Rajols. Aquest corriol transcòrrer per fagedes i rierols, en pujada, però ombrívol.
Un cop arribats al Mas de Rajols el corriol s'uneix a una pista -pavimentada) que va resseguint la cinglera de l'Avenc amb molt bones vistes, molt planer i en lleuger descens. Bona part del camí segueix la pista, però també va camp a través per tal de veure el bonic salt de l'Avenc.
Arribats a Tavertet es pot continuar el camí de cinglera fins al Puig de la Força (des d'on es veu el pantà de Sau).

Tipus de ruta a peu i bicicleta (només en baixada)
Recorregut 7'5km, anada. Se segueix el GR-2 de Rupit en direcció Tavertet , passant per la cinglera de l'Avenc.
Grau de dificultat Mitjana
Temps / Durada 4h (anar i tornar)
Desnivell acumulat 350m
Accessos Al final de carrer del Camí de St. Joan de Fàbregues, quan acaben les cases a la dreta comença el corriol.
Us Actual
Estat de conservació BO
Senyalització Bona. GR-2, marques vermelles i blanques
Indrets de gran valor Mirador del Soler (Rupit)
Vistes des del Pla Boixer (prop de Rajols)
Vistes des de la Cinglera de l'Avenc
Cua de cavall de l'Avenc
L'Avenc, masia del s.XVII
Tavertet, poble de cinglera amb mirador
Recomanacions Per no tornar pel mateix camí, es pot anar fins al Puig de la Força i baixar a Sau pel GR-2 i pujar pel GR-2.2 fins a Rupit (15km des de La Riba, la pista és pavimentada, però). O bé, tornar per la granja de Monteis i passar per les Roques Foses i la Rocallarga fins a Rajols