Alta per omissió al Padró Municipal d'Habitants

Alta al padró municipal d'habitants d'aquelles persones que, tot i viure habitualment en un determinat municipi, no figuren inscrites al padró.
Requisits a complir:

Més informació:

Normativa general:

Llei 30/1992, del 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
Llei 13/1989, del 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i modificacions posteriors.
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Normativa Local:

Efectes del silenci administratiu:

Normativa reguladora del silenci administratiu:

Qui el pot demanar?
Qualsevol persona major d'edat. (Les persones majors de 16 anys són emancipades i a nivell de padró d'habitants poden actuar com a majors d'edat. Els menors d'edat casats també tenen la condició d'emancipats).

Qualsevol persona major d'edat que actuï, degudament autoritzada, en representació de la persona interessada.
Quan es dóna resposta?
La tramitació és immediata a partir de la recepció i validació de la documentació en el servei municipal.
Localitatzació tràmit
Oficina d'atenció al ciutadà (OAC)
08569 Rupit i Pruit (Barcelona)
Documentació necessària?
Descripció documentació
Documents identificatius de la/les persona/es que es donen d'alta (original o fotocòpia):

-Espanyols: DNI, passaport o permís de conduir.
-Estrangers de la Comunitat Europea: targeta d'estranger, passaport o document d'identitat del país.
-Estrangers d'altres països: passaport o permís de residència.
-Menors d'edat casats: a més, llibre de família.

Document acreditatiu de l'habitatge d'empadronament:

-Si a l'habitatge no hi ha ningú empadronat o els que hi són han marxat: escriptura de propietat, contracte de lloguer, contracte o rebut expedit per companyia subministradora, cèdula d'habitabilitat, rebut de l'IBI. Si aquests documents van a nom d'una altra persona, autorització d'aquesta. En aquest cas farem un nou full padronal.

-Si a l'habitatge ja hi ha alguna persona empadronada: és necessari aportar l'autorització i la fotocòpia del DNI d'un dels residents majors d'edat. En aquest cas les altes s'inclouran en el mateix full.

-Si es tracta d'un establiment col·lectiu, autorització de la persona que n'ostenta la direcció.
Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 06/05/2020 11:31